יום ראשון, 12 באפריל 2009

הסרת שיער בלייזר



הסרת שיער בלייזר היא קרוב לודאי השיטה היעילה והמהירה ביותר בעולם לעומת השיטות המיושנות יותר, מבחינת תוצאות, קלות, ומראה החלק לאורך זמן. יחד עם זאת, מסתבר כי עדיין רבים מתקשים להאמין כי אכן ניתן להשיג תוצאות בטיפולי לייזר להסרת שיער. שמועות, חלקיקי מידע לא מדויקים, ובעיקר חוסר באינפורמציה אמינה מונעים מנשים וגברים לממש את חלום חייהם: להיפטר משיער מיותר באזורי גוף שונים.

מהו לייזר
פעולת הלייזרהלייזר הינו ראשי תבות של: LIGHT-AMPLIFICATION-by-STIMULATED-EMITION RADIATION. לייזר הינה קרן אור מונכרומטית (צבע אחד) מתוך קשת הצבעים שאנו מכירים. הפרדת הקרן הספציפית מתוך שלל הקרניים נעשית בטכנולוגיות שונות. לכל קרן אור אורך גל שונה. אורכי הגל נמדדים ביחידות הנקראות ננומטר, והטווחים המקובלים להסרת שיער נעים בין 600 ל - 1200 ננומטר. חשוב: אורכי גל אלה בטוחים לשימוש ואינם קרובים לאולטרה-סגול הנחשב למסרטן!!!כל מכשירי הלייזר להסרת שיער פועלים על עקרון זהה: בליעה של חום בפיגמנט. דהיינו: ככל שהשערה שחורה יותר ועבה יותר - כך היא תקלוט יותר חום שיגיע אל כלי הדם בסביבת הזקיק (שורש השערה) ויפגע בו.מעט היסטוריהקרן הלייזר פותחה בשנות ה - 60 על ידי פיזיקאי יהודי, והמצאה היוותה פריצת דרך לתחומים רבים בתעשייה וברפואה. השימוש הראשון בקרן לייזר לצרכים רפואיים נעשה לצורך הסרת גידולי עור קטנים. רק בסוף שנות השמונים התברר כי ניתן להשתמש בקרן הלייזר עבור הסרת שיער. המכשירים הראשונים נעזרו באורכי גל שונים מהמקובל היום. והיו הרבה פחות יעילים. במקביל נערכו מחקרים רפואיים רבים ברחבי העולם, והצטבר ניסיון רב בטיפולים עצמם.המכשיריםהמכשירים היום נחשבים לבטוחים ויעילים, הן בזכות אורכי הגל המתאימים להסרת שיער, והן בזכות יחידת קירור הקיימת במרבית המכשירים שמטרתה לצנן את העור ולהקטין את הסיכון לכוויה.יצרני המכשיריםראוי לציין (בלא מעט גאווה) כי עיקר הפיתוח והמחקר של הלייזר לשימושים רפואיים נעשה בישראל, כמו גם יצורם. ישראל נחשבת למובילה בתחום הלייזר הרפואי לשימושיו השונים!

מכשירים להסרת שיער בלייזר
בניגוד לדעה הרווחת לפיה ה"מכשיר החדיש ביותר הוא גם הטוב והיעיל ביותר", הרי שכדי להשיג תוצאה טובה יש לבחור המכשיר הנכון לכל מטופל.אנו מפעילים מגוון מכשירי לייזר ואור:
LIGHSHEERE – לייטשיר (קוהירנט)מכשיר לייזר מהמתקדמים ביותר כיום, המתאים לגווני עור כהים מאוד. אנו משתמשים במס' דגמים של מכשיר זה ברוחב גל שונים היעילים גם לשיער דק מאוד בשילוב גוון עור כהה מאוד.ALEXANDRITE אלכסנדריטמתאים לגווני עור כהים (לא מאוד) ושיער פלומתי (דק)
Epilight - אפילייטזהו מכשיר IPL- intense pulse light הפועל על עקרון של PHOTO EPILATION. המכשיר ותיק מאוד ומפיק הבזקי עור בטווח קרניים רחב, ומתאים לשיער גס ועבה ולמגוון גווני עור אך לא למאוד כהים.למכשיר זה יעילות רבה בטיפול בפצעונים כתוצאה מצמיחה הפוכה (ingrown hair).

תוכנית טיפול אישית
המטרה בהסרת שיער בלייזר היא להגיע להפחתה משמעותית בכמות השיער. על מנת להגיע לתוצאה זו יש להתאים לכל מטופל את המכשיר הטוב ביותר עבורו. קיימים מגוון מכשירים להסרת שיער, חלקם בטכנולוגית הלייזר וחלקם בטכנולוגית האור (IPL). לעיתים יידרשו מכשירים שונים לאזורי טיפול שונים. למשל: יש לייזר המתאים יותר לשיער דק מאוד ויש לייזר אחר המתאים לעור כהה במיוחד.בנוסף, כמות הטיפולים משתנה בהתאם לאזור המטופל והגיל. אזור הרגליים אצל אישה מגיב מהר יחסית לאזור גב אצל גבר למשל.


הסרת שיער לגבר הצרת הקפים הצרת היקפים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.