יום שני, 6 ביולי 2009

הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח לתיקון ראיה הסרת משקפיים בלייזר הוא ניתוח לכל דבר ולא הליך קוסמטי קל וחסר סיכון. מתבצע הניתוח קצר ובלתי-הפיך בקרנית העין אשר נועד לפתור בעיות ראייה ולפטור מהצורך להרכיב משקפיים או עדשות מגע. נקרא גם "ניתוח תשבורת".

כדי לתקן בעיות בכושר השבירה של הקרנית כגון קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמטיזם, משנים את צורת הקרנית על ידי חיתוך דק באמצעות קרן לייזר. במקרים רבים (למשל אסטיגמציה) הגורם לבעיית הראייה הוא עיוות של צורת הקרנית. את קמירות הקרנית ניתן לשנות על ידי שיופה באמצעות קרן לייזר, בדרך כלל משתמשים בלייזר באורך גל בלתי נראה, - על סגול. טיפול זה מיועד בעיקר לאנשים הסובלים מקוצר ראיה קל עד בינוני.

הסרת משקפיים סכנות:
ניתוח לתיקון ראיה אינו מתאים לכל אחד, במיוחד לא לנשים בהריון או לחולי גלוקומה או סוכרת. לעתים נדירות יש לניתוח תופעות לוואי, ביניהן יובש בעין, ראיית הילה ודמויות משנה בלילה, או תיקון יתר (או חסר) שגורם לצורך במשקפיים גם לאחר הניתוח. אף על פי שמספר עצום של אנשים כבר עברו ניתוחים כאלה ומספר הכשלונות קטן יחסית, ישנם ויכוחים באשר להשלכות רחוקות הטווח שלהם (לפעמים לאחר מספר שנים נזקקים שוב למשקפיים). ישנן גם תלונות על ראיית נצנוצים (החזרות) בחשיכה

אנשים שאינם כשירים לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר
רוב האוכלוסייה יכולה לעבור את הניתוח. אולם, אנשים הסובלים מההפרעות המפורטות להלן לא יכולים לעבור אותו:
אדם בעל קרנית דקה - לאחר הניתוח צריכה עובי הקרנית להיות במינימום של 400 מיקרון. מצבים פתולוגיים כרוניים בעיניים כגון: גלאוקומה, קטרקט, קרטוקונוס (או כל מחלה אחרת הפוגעת בקרנית), ניוון של הרשתית, יובש קבוע, מספר משקפיים לא יציב. למי שחולה במחלות אוטו-אימוניות כמו לופוס ומחלות פרקים שונות. למי שחולה בסוכרת קשה לרבות סוכרת אשר פוגעת בעיניים. נשים בהיריון. חולים במחלות כרוניות כגון: פסוריאזיס פעיל, סוכרת בלתי מאוזנת, סרטן פעיל, איידס .

מיתוך ויקיפדיה - הסרת משקפיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.