יום שני, 6 ביולי 2009

הסרת שיער

הסרת שיער
השערה עצמה מחולקת מבחינה אנטומית לשלושה חלקים- החלק החיצוני ביותר הינו האינפונדיבולום ("משפך")- זהו חלק השערה הנמשך מהאפידרמיס העליון ועד צינור בלוטת החלב. חלק זה שייך באופן כללי לאפידרמיס, ומחלות בו הן מחלות של האפידרמיס. החלק השני הינו ה- isthmus ("מיצר")- בין בלוטת החלב לבין ה- erector pili (השריר שזוקף את השיער), והחלק העמוק ביותר הינו ה- inferior segment בו יושב זקיק השיער עצמו.
לזקיק השיער יש צורה של פקעת- bulb, ולתוכו נכנס מבנה דרמלי הנקרא dermal papilla- זוהי רקמת חיבור תחוחה, עשירה בכלי דם, המספקת לשערה חמצן וחומרי מזון וחשובה בהתפתחות השערה עצמה. הרס של רקמה זו תביא להרס של השערה עצמה. התאים אשר יוצרים את פקעת השערה הינם תאי מטריקס, כאשר תאי המטריקס הקרובים ביותר ל- dermal papilla הינם תאים גרמינטיביים- שכבה המכילה גם את המלנוציטים של השערה. השערה עצמה מורכבת משלושה חלקים- ליבה (מדולה), קורטקס, וקשקשים דמויי רעפים המסודרים עם הפנים החוצה.
חיי השערה מחולקים לשלושה שלבים- Anagen- זהו שלב הגדילה של השערה. הוא נמשך כשלוש שנים בממוצע, ו- 80% מהשערות שעל הקרקפת נמצאות בו בכל רגע נתון. אורך שלב זה הוא שקובע את האורך המקסימלי של השערה, והוא שונה בין איזורים שונים בגוף.
Catagen- זהו שלב ההתנוונות של השערה, ובו זקיק השערה מתחיל להתנתק מה- dermal papilla. שלב זה נמשך בין שבועיים לשלושה.
Telogen- זהו שלב של מנוחה של השערה, טרם נשירתה. הוא נמשך כחודשיים, ובסיומו השערה נושרת והזקיק חוזר ל- dermal papilla לצמיחה של שערה חדשה.
בלוטות החלב מהוות חלק מהיחידה של שערה, ונקראות Pilosebaceous unit. כמעט תמיד תופיע בלוטת חלב יחד עם שערה עצמה (למעט בלוטות חלב בפיטמה). ההפרשה של בלוטות החלב היא הולוקרינית, תאי בלוטות החלב עוברים אפופטוזיס (השמדה) וכל התכולה שלהם נשפכת לתוך הבלוטה.
מיתוך ויקיפדיה.

מכוני הסרת שיער

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.